söndag 22 juli 2012

AN-replik

Replik till Patrik Halbig

Läste din replikväxling med Claes Axelsson i AN 4/7 och reagerade över hur du vill klä rödgröna politiker i åsikter som vi inte har. Jag är rödgrön politiker, även om jag är öppen inför vilka majoritetskonstellationer under socialdemokratisk ledning vi ska se framöver. Du verkar tro att jag som rödgrön politiker gillar vansinniga ekonomiska projekt för att med samhällsmedel stimulera fram jobb. Så är icke fallet. Du säger dig vilja göra storsatsningar på skolan och att företagare ska ges stimulans, verktyg och utrymme. Välkommen till S. Precis så tycker vi! Sen skulle jag ändå vilja att du gjorde reflektionen över sambandet mellan de sänkta skatterna och svårigheten att göra dina efterfrågade satsningar på skolan. Personligen ser jag gärna skattesänkningar, men först efter att våra skolsatsningar gett oss resultat, att vår ökade kompetens har gett oss en ökad sysselsättning och ökad nationalinkomst, då kan vi sänka skatter utan att äventyra välfärden som ju är mer än bara skolan.

Kenneth Johannesson (S)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar